Z-50M

Nový produkt

Stavebnice československého akrobatického letadla Z-50M

Více informací

2 690,00 Kč

Přidat na seznam přání

Více informací

Základní informace:
Rozpětí 1280 mm,
letová váha 1100-1500g
(podle vybavení a použitých baterií).
Prototyp létá s motorem AXI 2820/10 a vrtulí Aeronaut 10/6″.
Možno s úspěchem použít také další z řady motorů Turnigy 3542 a podobné.
Ovládány jsou křidélka, výškovka, směrovka, motor Pro pohon jsou vhodné baterie 3s lipol 2200-4000 mAh, Regulátor minimálně 30A (doporučený 40A)

Konstrukce:
Model je vyroben z materiálu EPP. Oproti menším modelům je použito EPP o hmotnosti 30g/l. Toto dává modelu mnohem větší pevnost a odolnost.

Díly trupu, křídla a ocasních ploch jsou z materiálu EPP, průhledný překryt kabiny jsou z plastu. Přepážky pro uchycení motoru a křídla jsou z překližky. Křídlo je odnímací pro snadnější přepravu a uložení.
Model je vybaven pevným podvozkem (není součástí stavebnice)

Letové vlastnosti:
Model má díky nízké váze realistický letový projev a velmi dobré letové vlastnosti, má velký rozsah rychlostí, příjemně se řídí a bez problémů zalétá celou řadu akrobatických obratů jako jeho velká předloha. S tříčlánkem Lipol má model velice dobrou stoupavost. Start ze země je pro zkušeného pilota bez problémů, také díky uspořádání podvozku Také přistání nečiní problémy díky nízké minimální rychlosti.

Není vhodný pro úplné začátečníky, je třeba umět ovládat trochu svižnější a obratnější letadlo. Je to akrobat se vším všudy, ale není se třeba tohoto modelu bát. Rozhodně se s ním brzy sžijete a užijete si perfektního létání.
V případě nehody je model takřka “donekonečna” opravitelný, a to většinou přímo na letové ploše, a pokud již oprava není možná, je vždy možno zakoupit jakýkoliv náhradní díl za příznivou cenu.
Létání s tímto modelem je opravdu “požitek”. Maketové starty a přistání, akrobacie, průlety, vše jako u velkého vzoru.

Stavba modelu:

Vše o stavbě modelu si můžete přečíst zde v tomto odkazu na DF LM-model. 

Obsah stavebnice:
Součástí stavebnice jsou EPP díly trupu, křídel a ocasních ploch a motorového krytu. Ten je frézován, ostatní EPP díly jsou vyráběny CNC řezáním horkým drátem. Dále je součásti stavebnice průhledný překryt kabiny. Rám kabiny je vytvořen pásků folie.
Motorové lože a díly pro uchycení křídla jsou vyrobeny řezání laserem a frézováním z překližky.Stavebnice rovněž obsahuje ovládací páky, ostruhový podvozek s držákem.

Součástí stavebnice nejsou a doporučujeme dokoupit:

Motor AXI 2820, Turnigy 3536 (3542…)
regulátor 30A (40A)
serva (4 kusy) 12 g a více
kola podvozku 2 +1 (průměr 55 mm a 30 mm)
prodlužovací kablík serva do křídla (min. 20 cm)
vrtulový kužel průměr 50 mm (Angl.)
akumulátor Li-pol 3s 2200 mAh-4000 mAh.
Výztuhy křídel (uhlíkový pásek...)
hlavní podvozek (uhlík, drát) rozteč kol cca 250 mm

Lepidla (vteřinové – střední, Purex, UHU por, tavná pistole..)
Konektory .
Mikro koncovky táhel (4 ks)

Maketové doplňky motorového krytu je možno zakoupit zvlášť, případně si je vytisknout na 3D tiskárně.  Soubory ke stažení v příloze.

Veškeré doporučené vybavení je možno zakoupit za výhodnou cenu zde v eshopu.

Barvení:
Model doporučuji barvit vodou ředitelnými akryláty (Balakryl, Sokrates). Doplňky, písmena atd. je možno barvit jakýmikoliv dostupnými barvami. EPP je oproti polystyrénu velice odolný materiál, který nenarušují žádné mnou známé barvy.
Barvu můžeme nanášet molitanovým válečkem, štětcem, nebo stříkáním. Pro barvení šťetcem použijeme štětec s tužšími štětinami.

Předloha:

Předlohu tohoto modelu není třeba dlouze představovat. Je jím méně známá varianta akrobatické "padesátky" letoun Z-50M.
Zlín Z-50 je československý, resp. český speciální akrobatický letoun. Jedná se o celokovový dolnoplošník s pevným podvozkem, první sériově vyráběný speciální akrobatický letoun na světě.

Projekční práce, konstrukce a výroba prvního prototypu trvaly rekordně krátkou dobu a již 28. června 1975 proběhlo první vážení a první kontrola vypočtených předpokladů. Dne 30. června 1975 byla poté uskutečněna první motorová zkouška prototypu a 18. července 1975 první vzlet (OK-070, výrobní číslo 0001, pilot Vlastimil Berg).

Sériová výroba začala v roce 1976 po úspěšné premiéře na MS v Kyjevě, kde Ivan Tuček skončil na třetím místě.
Akrobatický letoun
Zlín Z-50 M byl původně určen jako přechodový typ pro plnohodnotné speciály používané pro vrcholové soutěže v letecké akrobacii. Vznikl na objednávku Svazu pro spolupráci s armádou v roce 1988 a navazoval na rodinu speciálních akrobatických letadel vyráběných v Moravanu Otrokovice. Šlo o kompletní drak úspěšné Z-50, osazený méně výkonným čs. motorem Avia M-137 AZ a autonomní dvoulistou stavitelnou vrtulí Avia V-503 A. Šlo tak vlastně o poslední akrobatické letadlo kompletně dodávané československým leteckým průmyslem, protože klasická soutěžní Z-50 měla americký motor Avco Lycoming a vrtuli Hoffmann

Recenze

Žádný názor zákazník pro tuto chvíli.

Napište hodnocení

Z-50M

Z-50M

Stavebnice československého akrobatického letadla Z-50M